לראשונה: נחנך מטה בחירות אמריקני מעבר לקו הירוק

    איתי גדסי 1 Comment on לראשונה: נחנך מטה בחירות אמריקני מעבר לקו הירוק
    2:28
    21.05.24
    נתי קאליש No Comments on האדמו"ר מאמשינוב הורה: "לנסוע למירון, לא חושב שיש סכנה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע התחזקותו בסקרים של המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, דונלד טראמפ, פתחה המפלגה הרפובליקנית בישראל מטה בחירות חמישי – הפעם מעבר לקו הירוק: המטה ממוקם ביישוב קרני שומרון, כאשר במהלך החודש ינדוד המטה בין יישובי השומרון השונים.

    במפלגה החליטו להקים את המטה בשל הריכוז הגבוה של בוחרים אמריקנים ביהודה ושומרון, אשר רובם המכריע נוטה לטובת טראמפ והמפלגה הרפובליקנית. עד כה נפתחו מטות בירושלים, תל-אביב, מודיעין ורעננה, ועל פי התכנית המקורית של המפלגה צפויים בשבוע הבא להיפתח שלושה מטות אחרונים: בגוש עציון, רחובות ובית שמש.

    במפלגה בחרו בערים הללו בשל המספר הגבוה יחסית של בוחרים אמריקנים שמתגוררים שם, ומתכוונים להשקיע כספים רבים ומאמץ ממוקד ברישום בוחרים על מנת שיוכלו להצביע בבחירות הקרובות.

    יו"ר המפלגה בישראל, עו"ד מארק צל, ציין כי "המטרה שלנו היא להרחיב את המגע עם הציבור האמריקני-ישראלי, ולהזכיר לכולם שהם חייבים להירשם עכשיו כדי שיוכלו להצביע אחר כך. ישנה התעוררות גדולה מאד בשטח בזכות הקמפיין המאסיבי, כאשר הרוב המוחלט של הבוחרים חוששים שהילארי תמשיך את המדיניות של אובמה עוד 4 שנים. רובם בטוחים שטראמפ הוא המועמד הטוב ביותר עבור מדינת ישראל ועבור הקשר בין המדינות".

    מנהל קמפיין הבחירות של המפלגה הרפובליקנית, צביקה ברוט, ציין כי "פתיחת המטה בשומרון היא לא מסר פוליטי ולא צעד סימבולי, ועובדה שפתחנו כאן רק את המטה החמישי. אבל יש כאן אמירה ברורה וחד משמעית: אנו נגיע לכל בוחר אמריקני שמתגורר במדינת ישראל, ורוצה לממש את זכותו הדמוקרטית ואת חובתו האזרחית. הבוחרים האמריקנים אוהבים את אמריקה ואוהבים את ישראל, והם תומכים בטראמפ כי לדעתם הוא המועמד היחיד שיתמוך בישראל וישקם את הקשר האסטרטגי בין שתי המדינות, אשר חשוב מאד לשתיהן".

    בטקס חנוכת המטה הייתה נציגות גם למפלגת השלטון בארץ: ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן (ליכוד), הגיע לברך והביע תמיכה במפלגה ובמועמדה לנשיאות.

    במקביל הוצגו במהלך האירוע נתונים המצביעים על תמיכה משמעותית במפלגה הרפובליקנית בקרב המצביעים בישראל, בין היתר במדינות המתנדנדות בראשן פלורידה.



    1 תגובות

    מיין תגובות